Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Van Dale Groot woordenboek Nederlands-Frans
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9066481412 9789066481411 9066481455 906648151X 9789066480162 9789066481459 9789066481510 Year: 2000 Publisher: Utrecht Van Dale Lexicografie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

29 p.

Keywords

woordenboek --- French language --- Dutch language --- Dutch --- Dictionaries --- French --- Frans --- Woordenboeken. --- Franse taal --- Nederlandse taal --- Frans woordenboeken. --- Woordenboeken: Frans. --- Franse taal ; woordenboeken --- Nederlands. --- Frans. --- Néerlandais (Langue) --- French. --- Dictionnaires français --- Français (Langue) --- Dictionnaires néerlandais --- 801.3 --- 804.0 --- taalkunde --- woordenboeken --- Frans, vertaalwoordenboeken --- Naslagwerk --- vertalend woordenboek --- Woordenboeken --- (038) --- 831 --- Frans-Nederlands --- vertalende woordenboeken --- Vertalingen --- #SBIB:032.AANKOOP --- #SBIB:03H2 --- #SBIB:REFCOLLECTIE --- #KVHA:Frans. Woordenboeken; vert. Nederlands --- #KVHA:Kantoor Becks --- #KVHA:Kantoor Frans --- #KVHA:Woordenboeken. Frans; vert. Nederlands --- 032 --- AA / International- internationaal --- Woordenboeken 033.5 --- 030.8 --- Nederlands --- #A9903A --- 804.0 Frans. Franse taalkunde --- Frans. Franse taalkunde --- 801.3 Lexicografie. Woordenboeken --- Lexicografie. Woordenboeken --- linguistique --- dictionnaires --- Encyclopedische werken enz. * --- Woordenboeken in vreemde talen --- Lexica --- #KVHA:Nederlands. Woordenboeken; vert. Frans --- #KVHA:Woordenboeken. Nederlands; vert. Frans --- Nederlands-Frans --- Woordenboeken in vreemde talen. --- 831 Frans --- 831 Nederlands --- Taalverwerving --- Frans: woordenboek --- Woordenboek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- French language - Dictionaries - Dutch --- Dutch language - Dictionaries - French


Book
Bouwstenen voor high impact learning : het leren van de toekomst in onderwijs en organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089538482 9089538488 9789461277749 9461277741 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niemand twijfelt eraan dat opleiding, training en ontwikkeling een goede strategie is om de maatschappelijke ontwikkeling te versterken in de vorm van menselijk kapitaal. Als gevolg hiervan wordt steeds meer nadruk gelegd op de eis van zelfstandigheid, engagement, een kritische houding, reflectievaardigheid en probleemoplossend te werk gaan. De opleidingsagenda in Nederland en Vlaanderen wordt bovendien sterk bepaald door de drang naar verhoogde inzetbaarheid en flexibiliteit. Maar dit doel leek de voorbije decennia te ambitieus. In Bouwstenen voor High Impact Learning wordt een nieuw model geschetst voor toekomstig leren en opleiden, uitgaande van de huidige knowhow over wat impact heeft als we écht willen leren. Naast de zeven bouwstenen van het High Impact Learning-model worden noodzakelijke contextfactoren zoals een ander toezicht, minder controle en de professionaliteit van trainers en docenten en de organisatie toegelicht.


Book
Assessment in onderwijs : nieuwe toetsvormen en examinering in studentgericht onderwijs en competentiegericht onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9059310152 9789059310155 Year: 2002 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Assesment in onderwijs geeft een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen op het vlak van assessment. Ook worden de consequenties voor het huidige onderwijs in kaart gebracht. Er wordt aandacht geschonken aan de kwaliteit van nieuwe assessmentvormen en de criteria die hiervoor wenselijk zijn. De auteurs geven een overzicht van diverse assessmentvormen, geven richtlijnen voor het gebruik en voorbeelden uit binnen- en buitenland. Ten slotte is er aandacht voor concrete uitwerking op opleidingsniveau. Uit verschillende instellingen wordt het proces en de concrete invulling van de curriculuminnovatie gericht op het toepassen van een aangepaste assessment beschreven en met voorbeelden geillustreerd. Inhoud: 1. Nieuwe ontwikkelingen: de assessmentcultuur; 2. Assessment: betekenis en assessmentvormen; 3. Kwaliteit van assessment: de bruikbaarheid van klassieke toetsen binnen student gericht en competentiegericht onderwijs. 4. De actuele kwaliteit van assessment; ontwikkeling in de edumetrie; 5. De OverAll Toets: assessment van competenties; 6. Innovatie en nieuwe toetsvormen in de praktijk; 7. Assessment centers als onderdeel van een competentiegerichte leeromgeving; 8. Studentbetrokkenheid in toetsing door peer-assessment; 9. Portfolio's: een instrument voor toetsing en begeleiding, 10. Toets- en assessmentbeleid op opleidingsniveau en praktische richtlijnen.

Keywords

Evaluatietechnieken --- Assessment centers --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiegericht leren. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Nederland. --- Handboeken en inleidingen. --- evaluatie (onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- Didactic evaluation --- onderwijs --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Assessment-center-methode --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- #PBIB:2003.3 --- #PBIB:gift 2003 --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Toetsen --- 371.25 --- assessment --- portfolio's --- toetsen --- 454.4 --- competenties --- evaluatie --- krachtige leeromgevingen --- probleemgestuurd leren --- studentgecentreerd onderwijs --- vaardigheden --- 371.26 --- 378.1 --- 450.46 --- 489.4 --- 489.54 --- competentiegericht onderwijs --- didactiek --- examen --- examens --- hoger onderwijs --- leeromgeving --- leerprocessen --- onderwijsvernieuwing --- pedagogie --- secundair onderwijs --- toetsvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Portfolio's --- Studentgericht onderwijs --- Toetsen --- 489.54 )* Examens --- competenties (gez) --- peer assessment --- studentenbegeleiding (gez) --- Assessment --- Competenties --- Evaluatie ; onderwijs --- Evaluaties --- Kwaliteit --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Portfolio --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties; onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsevaluatie --- Onderwijsstrategieën --- 042647.jpg --- Assessment: hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- leermethoden --- leerplanontwikkeling --- leerproces --- studentenbegeleiding --- 371.3 --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didactische evaluatie --- organisatie van het hoger onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 371 --- Onderwijsonderzoek --- Teaching --- Onderwijs --- Studiebegeleiding --- Studiemethoden --- Examineren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Examen --- Competentie --- Studiemethode --- Kwaliteit (proceskenmerk)


Book
Technologie en innovatie in Vlaanderen : prioriteiten : proces van prioriteitsstelling en resultaten
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9040302596 9789040302596 Year: 2006 Volume: 18 Publisher: Brussel Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid


Book
Interculturele samenwerking in organisaties
Author:
ISBN: 9789046900840 9046900843 Year: 2014 Publisher: Bussum : Coutinho,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Nederland komen mensen met verschillende sociale en culturele achtergronden elkaar tegen op kantoor, in de tram of in de sportschool. Soms leven en werken zij daadwerkelijk samen, vaak ook lijken ze langs elkaar heen te leven. En soms leiden vooroordelen, misverstanden en angst voor het onbekende tot spanningen. Dit heeft geresulteerd in een bezinning op identiteit en een integratiedebat. Interculturele samenwerking in organisaties biedt de lezer vaardigheden en inzichten om juist voordeel te halen uit culturele diversiteit. Het boek beschrijft concrete technieken voor de (toekomstige) professional om inclusief beleid te implementeren, te werken in divers samengestelde teams en om te gaan met culturele dilemma's. Thema's als globalisering, identiteit, verhouding wij/zij, begrip van culturen en (tegengaan van) discriminatie komen diepgaand aan bod. De theorie en de technieken worden verduidelijkt met voorbeelden uit de praktijk en er zijn reflectievragen, tussenvragen en toepassingsopdrachten. Het boek is geschikt voor alle hbo-opleidingen waarbij interactie, communicatie en organisatiedynamiek een rol spelen. Deze herziene druk bevat actuele thema's, zoals de globale arbeidsmarkt, reshoring als vervolgstap op outsourcing en het jihadisme in de westerse samenlevingen. Ook is de theorie geactualiseerd met de vijfde cultuurdimensie van Hofstede, wordt er dieper ingegaan op Pinto's onderscheid tussen F- en G-culturen en is het vraagstuk van de grenzen aan de vrije meningsuiting in een breder kader geplaatst. De website bevat antwoorden bij de opdrachten, rollenspelen en checklists. Dr. Herman Blom was hoofddocent aan de Hanzehogeschool Groningen en werkte aan de Hochschule Osnabrück. Sinds 2011 is hij directeur Academisering bij Stenden Hogeschool. Daarnaast is hij consultant op het gebied van Nederlands-Duitse samenwerking.


Book
Sterkteleer voor technici.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9039505373 9789039505373 Year: 2004 Publisher: Den Haag : Academic Service,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

sterkteleer --- 620.1 ) Materiaalproeven - hardheid - trekproef --- -mechanica --- strength of materials --- Applied physical engineering --- Building design --- Architecture --- 539.4 --- 624.041 --- 624.044 --- mechanica --- spanning --- vormveranderingen --- materiaal --- eigenschappen --- torsie --- axiale belasting --- buigingen --- afschuiving --- balken --- liggers --- as --- kolommen --- Russell C. Hibbeler ; vert. bewerkt door G. Dapper, G. Doornbos, Th. W. Van der Heijden [et al.] --- bouw --- bouwtechniek --- bouwfysica --- fysica --- natuurkunde --- materialen --- bouwmaterialen --- buiging --- energiemethoden --- 531 --- 531 )* MECHANICA --- Afschuiving --- Assen --- Balken --- Dynamische belasting --- Buiging --- Knik --- Liggers --- Materialenleer --- Rek --- Spanning --- Sterkteleer --- Torsie --- Stabiliteit --- Transformaties --- Bouwmechanica --- buigingsproef --- doorbuiging --- krachtenleer --- spaanloze vervorming --- trekproef --- treksterkte --- 624.044 Calculation of deformation, strain (elastic and plastic deformations) --- Calculation of deformation, strain (elastic and plastic deformations) --- 624.041 Establishing the general design. Systems and grids. Statics of structures in general --- Establishing the general design. Systems and grids. Statics of structures in general --- 539.4 Strength. Resistance to stress --- Strength. Resistance to stress --- assen --- ontwerpen --- belastingstechniek --- geometrie --- knik --- mechanisch materiaalonderzoek --- transformatie detectie --- materiaalonderzoek --- Mechanical properties of solids --- elasticiteit --- vermoeidheidsonderzoek (materialen) --- breukweerstand --- Materials sciences --- mechanische eigenschappen --- schuiven --- transformaties --- Sterkteleer. --- Mechanica : sterkteleer --- 642.3 --- Basic Sciences. Physics -- Physics (General) --- assen. --- axiale belasting. --- balken. --- buiging. --- liggers. --- materialen. --- mechanische eigenschappen. --- ontwerpen. --- schuiven. --- spanning. --- sterkteleer. --- torsie. --- transformaties. --- vormveranderingen. --- ALLW.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by